30 listopada, 2016

Sanki na Równi Krupowej 29.11.2016

Równie Krupowe to zakopiański Central Park. Te rekreacyjne łąki usytuowane są w samym sercu Zakopanego. Latem, oprócz widokowych spacerów i joggingu, przyciągają turystów i mieszkańców licznymi wydarzeniami kulturalnymi – koncerty, festyny itp. Jeśli wybierzecie się tam z dzieckiem, to na pewno odwiedzicie zlokalizowany tam plac zabaw – nie ma dzieciaka, ...

14 listopada, 2016

Karczma Po Zbóju Krupówki 9.11.2016 ocena 8/10

Zachęceni powtarzającą się rekomendacją znajomych wybraliśmy się ostatnio do Karczmy po Zbóju. Pomyśleliśmy, że warto sprawdzić to miejsce z uwagi na jego regionalny charakter , ale też bliskie położenie od domu. To, jak już pewnie Wam wiadomo, jest dla nas bardzo istotny czynnik, w dużej mierze wpływający na ostateczną ocenę ...

06 listopada, 2016

Mała Szwajcaria 5.11.2016 ocena 10/10

Mała Szwajcaria. Nie rozumiem dlaczego dopiero teraz odkryta!! Mieszkamy w Zakopanem już 6 lat. Znamy to miejsce od kiedy się wprowadziliśmy. Ale aż do dziś znaliśmy Małą Szwajcarię właściciwie tylko ze słyszenia. Z dzisiejszej perspektywy, zupełnie niezrozumiałe jest dla nas dlaczego nigdy tu nie zajrzeliśmy. Tyle razy przejedżaliśmy obok, nie ...

03 listopada, 2016

Bąkowo Zohylina Wyźnio 30.10.2016 ocena 8/10

Parę dni temu, po kilku miesięcznej przerwie, odwiedziliśmy Bąkową Zohylinę – wyźnią. Dla mniej zorientowanych: Bąkowa Zohylina na swoje dwie ‚filie’ – wyźnio i niźnio, obie zlokalizowane na ul. Piłsudskiego. Zazwyczaj wybieramy właśnie tą górną ‚opcję’. Dlaczego górną? Dlatego, że zaglądamy tu zazwyczaj przy okazji spaceru pod skocznię. Jest usytuowana ...

05 października, 2016

ANTAŁÓWKA – szybki i lekki spacer z dzieckiem i psem. 30.09.2016.

Piesza wycieczka na Antałówkę to propozycja dla tych, którzy nie marzą o wysokogórskich wycieczkach, a jedynie mają ochotę na krótki spacer po najbliższej okolicy. Antałówka to niewysokie wzgórze, ale też dzielnica, osiedle zakopanego – znajduje się tu wiele prywatnych domów i pensjonatów. Sam „szczyt” nie jest wymagający Zdobędzie go każdy ...

17 sierpnia, 2016

Dobra Kasza Nasza

Bohater naszego dzisiejszego wpisu jest dla nas samych swego rodzaju zaskoczeniem. Dobra kasza nasza to miejsce, o którym często słyszeliśmy od chwili zamieszkania w Zakopanem. Dłuuuugo jednak nawet tam nie zajrzeliśmy. Długo też, już po odwiedzeniu tego miejsca, zastanawialiśmy się skąd wzięła się tak duża jego popularność. Bo jak sądzę, ...

30 lipca, 2016

Villa Toscana na obiad lub kolację. 27.06.2016 Ocena 10/10.

Nie musimy chyba nikomu mówić, że jesteśmy ogromnymi fanami tego miejsca. Było już o śniadaniach, dlatego teraz nie będzie zaskoczeniem jeśli pochwalimy dania bardziej obiadowo-kolacyjne… Gdzie? Oczywiście w Villa Toscana. Nasz entuzjazm w stosunku do tej restauracji zapewne wynika stąd, że nie dość, że zlokalizowana jest niemal pod domem (w ...

20 lipca, 2016

Szymkówka Karczma Widokowa, 16.06.2016. Ocena 8/10.

Szymkówka – Karczma Widokowa. Do tej pory opisywaliśmy jedynie restauracje znajdujące się w samym sercu Zakopanego. Spowodowane było to głównie tym, że w najbliższej okolicy znaleźć można ciekawe miejsca, bez potrzeby oddalania się od centrum. To ważne szczególnie w sezonie, kiedy wyjazd z miasta bywa bardzo czasochłonny – niejednokrotnie wiąże ...

16 lipca, 2016

Gazdowo Kuźnia, 17.06.2016. Ocena 6/10.

Gazdowo Kuźnia to jedna z tych restauracji, które znają chyba wszyscy odwiedzający Zakopane. Jest to lokal bardzo popularny zapewne z dwóch powodów. Po pierwsze serwuje dania kuchni regionalnej, tak bardzo poszukiwane przez przyjezdnych. Drugi powód natomiast to prawdopodobnie korzystna lokalizacja – róg ul. Nowotarskiej i Krupówek. Jest to bezpośrednie sąsiedztwo ...